وین ایران، هیجانی دیگر ناخوشایندترین موجودات زنده جهان+ تصویر - موجودات زنده
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موجودات زنده

 

مهر: نشریه معتبر "پاپیولار ساینس" در گزارشی خواندنی به معرفی "ناخوشایندترین موجودات زنده" جهان پرداخته است.

یکی از ناخوشایندترین موجودات زنده ای که در این فهرست ارائه شده اند، جلبک عجیبی است که در آبهای شیرین زندگی می کنند.

جلبک Didymosphenia geminata ساکن آبهای شیرین

 



این جلبک Didymosphenia geminata نام داشته و ذاتا تمایل دارد تا خود را به وسیله حرکت آرام خیزشی به صفحات زیر آبی بچسباند. لمس این جلبک در آب تداعی کننده دستمالی خیس است.

به عقیده دانشمندان این جلبکها می توانند به عنوان تهدیدی جدی برای اکوسیستمهای دریایی محسوب شوند و این درحالی است که در محیطهای آبی به سرعت شبکه های گسترده ای ایجاد می کنند.

 

 

یکی دیگر از این موجودات، مارماهی دهان گرد است که اندامی باریک و متمایل به صورتی دارد و به هنگام به دست گرفتن آن احساسی همچون دست گرفتن لجن تداعی می کند. این موجود عجیب دارای سه قلب بوده و در عین حال آرواره و چشمی در آن دیده نمی شود.

وجود دو جفت زائده ویژه در قسمت سر این موجود "زبان شکل" به آن امکانی را می دهد تا از ماهی های مرده و یا در حال مرگ بستر اقیانوس تغذیه کند.

 

 

گونه ای از موش کورها نیز به عنوان یکی دیگر از ناخوشایندترین موجودات زنده جهان در فهرست اخیر نشریه پاپیولار ساینس منتشر شده است.

رنگ بدن این حیوان خاکستری پریده است که در تلفیق با پوستی مملو از چروک و دو دندان برجسته مجموعه ای نه چندان خوشایند ایجاد کرده است.

 



موش کوری که از نداشتن غدد تعریقی و لایه چربی زیر پوستی رنج می برد!

حیوان با استفاده از این جفت دندان به خوبی حفره های مورد نظر را در زمین ایجاد می کند. در این حیوان اثری از غدد تعریفی دیده نمی شود. همچنین لایه چربی نیز در زیر پوست این حیوان وجود ندارد و از این رو در تنظیم دمای بدن با تغییرات محیطی مشکلات زیادی دارد.

این حیوانات برای حفظ گرمای درونی بدن خود راهی جز استراحت در کنار یکدیگر ندارند.

 

بقیش تو ادامه مطلبه(نظر یادتون نره)

 

در دهه 70 میلادی محققان گونه ای بسیار حیرت انگیز از قورباغه ها را در استرالیا کشف کردند که بچه خود را در دهان بزرگ می کنند. البته اکنون تصور می شود که حدود یک دهه بعد نسل این قورباغه منقرض شده باشد.



جنس ماده این قورباغه با خوردن تخم های خود این شانس را برای شمار بسیار محدودی از تخم ها فراهم می کند تا به دنیا آیند. بچه قورباغه ها پس از به دنیا آمدن از دهان قورباغه مادر خارج می شوند.

 

 

قارچهای عجیب Stinkhorn نیز به عنوان یکی دیگر از ناخوشایندترین موجودات زنده جهان معرفی شده است.

این قارچها دارای زائده های صورتی رنگی هستند که در نگاه اول احساس ترس و وحشت را در بیننده تداعی می کنند.

قارچ Stinkhorn با بویی شبیه رایحه لاشه مردار



نکته جالب این است، زمانی که برای نخستین بار این نوع قارچ شناسایی شد مردم به دلیل نداشتن آگاهی درباره آن به شدت وحشت کرده بودند.

این قارچ بوی بسیار بدی از خود متصاعد می کند که بی شباهت به بوی لاشه مردار نیست اما همین بو موجب جذب مگس ها شده و بدین ترتیب موجبات پراکنده شدن این قارچ در نقاط مختلف فراهم می شود.


نوشته شده در شنبه 90/4/4ساعت 12:7 صبح توسط امیر پویا خطابخش نظرات ( ) |
وین ایران، هیجانی دیگر


کد قالب جدید قالب های پیچک


وین ایران، هیجانی دیگر وین ایران، هیجانی دیگر