وین ایران، هیجانی دیگر پرواز 13 هزار کیلومتری لک لک نر برای رسیدن به همسر بیمارش - موجودات زنده
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موجودات زنده

یک لک لک نر در عملی شگفت انگز همه ساله 13 هزار کیلومتر را برای رسیدن به همسر بیمار و معلولش پرواز می کند .

به گزارش مهر ، با فرا رسیدن بهار ، رودان لک لک نر اماس نیز همانند سال های گذشته پس از طی یک مسیر 13 هزار کیلومتری از آفریقای جنوبی به کرواسی بازگشت ، تا همسر بیمار خود که مالنا نام دارد را ملاقات کند .

مالنا لک لک ماده ای هست که به سبب یک جراحت قدیمی قادر نیست مهاجرتی تا این حد طولانی را انجام دهد .
استیپان فوکیک ، زیست شناسی که از سال 1993 به درمان این لک لک می پردازد ، در این خصوص توضیح داد : رودان هر سال برای دیدن جفت خود به کرواسی باز می گردد و در طول تمامی این سال ها به مالنا وفادار بوده است . این پنجمین سال پیاپی هست که شاهد این منظره بوده ام .

یک بال مالنا در سال 1993 توسط چند شکارچی زخمی شد و به این ترتیب این لک لک ماده برای همیشه از پرواز باز ماند .

امسال ماجرای عشق رودان و مالنا مورد توجه بسیار زیاد علاقه مندان و خبرنگاران قرار گرفت و به همین دلیل صدها نفر برای ثبت لحظه ی دیدار این زوج عاشق در دهکده ی بروکسی واروس در شرق کرواسی گرد هم آمدند اما رودان بدون توجه به این افراد مستقیما به سوی آشیانه امد ، در جایی که مالنا انتظار اورا می کشید پرواز کرد .

بر اساس گزارش خبرگزاری ایتالیا ، این زیست شناس کروات اظهار داشت : سایر لک لک ها به صورت جفت جفت ظرف پنج شش روز آینده به آشیانه های خود باز می گردند در حالی که رودان اولین لک لکی هست که به مقصد می رسد چون مالنا بی صبرانه در خانه انتظار اورا می کشد .

به گفته این محقق ، همانند پنج سال گذشته ظرف دو ماه آینده چهار پنج جوجه لک لک متولد خواهند شد و رودان وظیفه آموختن پرواز به آنها به عهده خواهد گرفت ، چون مالنا قادر به انجام آن نیست .

سپس با فرا رسیدن زمستان ، جوجه ها با پدر خود به سوی آفریقای جنوبی پرواز می کنند ، در حالی که مالنا تا بهار آینده در انتظار بازگشت رودان وفادار خود در آشیانه خواهد ماند .
نوشته شده در شنبه 89/3/1ساعت 1:30 صبح توسط امیر پویا خطابخش نظرات ( ) |
وین ایران، هیجانی دیگر


کد قالب جدید قالب های پیچک


وین ایران، هیجانی دیگر وین ایران، هیجانی دیگر